Publicitatea targetată pe Facebook: există o portiță în orice regulă
Eficiența acestor măsuri și prevederi este pusă sub semnul îndoielii de către o investigație The Markup, care arată cât de ușor pot fi ocolite interdicțiile. Cercetarea, care are în vedere specificul societății americane, notează că „Unele criterii de targetare evidente au fost într-adevăr eliminate. […] Cu toate acestea, rămân alți indicatori indirecți pentru rasă, religie, starea de sănătate și orientarea sexuală.” De exemplu, Facebook a eliminat eticheta „Fox News Channel” din lista de termeni relevanți pentru targetarea conservatorilor, dar a menținut criterii asemănătoare care să ducă la același rezultat – selecția persoanelor cu o orientare politică conservatoare – cum ar fi interesul manifestat față de „judecătoarea Jeanine Piro” (86% dintre utilizatorii interesați de Fox News sunt interesați și de aceasta).
Companiile chiar profită de această situație. De exemplu, serviciul de genealogie Ancestry a folosit criterii relevante pentru comunitatea afroamericană, fără să o targeteze în mod explicit, prin folosirea unor termeni precum „telenovela,” „Black Entertainment Television Hip Hop Awards” , „cultură africană,” și „Afrobeat”. Situația este cu atât mai îngrijorătoare cu cât, în urma unor noi scurgeri de informații, a reieșit că Facebook a pierdut parțial controlul datelor utilizatorilor și nu poate spune cu certitudine în ce mod sunt folosite aceste date, odată intrate în sistem.
Citește mai mult:
themarkup.org – How Big Pharma Finds Sick Users on Facebook
Citește articolul complet aici.
Citește articolul complet aici.
Cum contribuie Inteligența Artificială la combaterea dezinformării
Răspândirea dezinformării în mediul online, într-un ocean de alte date și informații, depășește capacitatea umană de filtrare, identificare și combatere. Progresele în inteligența artificială (AI) ar putea ajuta tot mai mult în acest sens. De exemplu, indicele global al dezinformării (Global Disinformation Index), care colectează date despre răspândirea informațiilor înșelătoare, combină rezultatele produse de Inteligența Artificială cu analiza umană, pentru a emite scoruri de credibilitate ale surselor de știri.
Alte aplicații ale Inteligenței Artificiale pentru combaterea dezinformării includ, printre altele: detectarea deepfakes (clipuri video create tot cu ajutor Inteligenței Artificiale), urmărirea traseului online al unei afirmații false demontate anterior de fact checkeri umani, filtrarea conținutului, crearea de programe automate (boți) care să urmărească apariția informațiilor înșelătoare în conversațiile publice de pe rețelele sociale. Cu toate acestea, factorul uman rămâne esențial pentru a preveni erorile și pentru a furniza evaluări contextuale pertinente.
Citește mai mult:
rand.org – Towards an AI-Based Counter-Disinformation Framework
brookings.edu – How to deal with AI-enabled disinformation
Există tehnologie și dincolo de Silicon Valley
Lista completă poate fi consultată aici.
Citește mai mult:
antifake.ro – Tehnologia îi ajută pe bogații planetei să devină și mai bogați
#376
Davos 2022: istoria se află într-un punct de cotitură
Citește mai mult:
weforum.org – World Economic Forum Annual Meeting
💫 Wow, blog ini seperti petualangan fantastis meluncurkan ke alam semesta dari keajaiban! 🌌 Konten yang menegangkan di sini adalah perjalanan rollercoaster yang mendebarkan bagi pikiran, memicu kagum setiap saat. 🌟 Baik itu teknologi, blog ini adalah harta karun wawasan yang mendebarkan! #PetualanganMenanti Berangkat ke dalam pengalaman menegangkan ini dari pengetahuan dan biarkan pemikiran Anda berkelana! ✨ Jangan hanya menikmati, rasakan sensasi ini! #MelampauiBiasa 🚀 akan berterima kasih untuk perjalanan menyenangkan ini melalui ranah keajaiban yang tak berujung! 🚀