Inteligența artificială (IA) este considerată un factor-cheie pentru dezvoltare economică. IA reprezintă capacitatea unei mașini de a imita funcții umane, cum ar fi raționamentul, învățarea, planificarea și creativitatea. IA este utilizată în multe domenii, de la activitățile noastre zilnice (cumpărături online, navigarea pe internet, asistenții personali digitali de pe smartphone), până la întregi sectoare economice (crearea de locuințe, orașe și infrastructuri inteligente, industria de automobile, agricultură, sănătate etc.). Se prevede ca, până în 2030, 75% dintre companii să utilizeze servicii de cloud computing, sisteme de tip big data și inteligența artificială. Deoarece nu există o metodologie unitară pentru măsurarea gradului de adoptare a IA în UE, rezultatele din diverse studii indică rate care variază între 7% și 42%.
Un policy brief publicat în noiembrie 2021 analizează cauzele principale pentru care UE rămâne în urma SUA și China în ceea ce privește utilizarea IA. Companiile au invocat factori precum: lipsa competențelor necesare ale angajaților, costurile ridicate ale achiziției de tehnologie bazată pe AI și adaptării acesteia la specificul firmei, stadiul curent al digitalizării (prin lipsa infrastructurii IT necesare și lipsa datelor pe care IA trebuie să le prelucreze pentru a învăța). Nu în ultimul rând, incertitudinea de la nivel legislativ și neîncrederea consumatorilor în serviciile bazate pe IA reprezintă alte obstacole menționate.
Citește mai mult:
mckinsey.com – Notes from the AI Frontier. Tackling Europe’s Gap in Digital and AI
Articole asemănătoare:
Focus Global: Bugetul UE a fost deblocat. Ungaria și Polonia renunță la vetoluni decembrie 7, 2020
Newsletterul ANTI-FAKE (19-26 iulie)luni iulie 26, 2021
Newsletterul Green ANTI-FAKE: Climate Answers, inovația The Washington post pentru informare climati...duminică iulie 14, 2024
Newsletterul ANTI FAKE (15-22 februarie 2021)luni februarie 15, 2021
Tehno Impact: Eforturi pentru dezvoltarea Inteligenței Artificialemarți decembrie 28, 2021
Pe urmele fake-ului: Google va lupta împotriva dezinformării privind încălzirea climaticămiercuri octombrie 13, 2021
Green fact checking-ul săptămânii: Contrar unor afirmații false, există o legătură directă demonstra...luni martie 25, 2024
Hashtag-ul săptămânii: #NotOverAnywhereUntilItIsOverEverywheremiercuri octombrie 20, 2021
Psihologia Dezinformării: Cum putem evita să amplificăm informațiile înșelătoare despre războiul din...miercuri martie 16, 2022
Psihologia dezinformării: Efectele fake news asupra comportamentului umanluni iulie 5, 2021