Pe urmele fake-ului: Personalitatea influențează tendința de a distribui fake news

În ultimii ani, mai multe studii au încercat să identifice tipologiile de persoane cele mai predispuse să distribuie fake news. Se cunoaște deja faptul că persoanele cu o orientare politică conservatoare tind să distribuie mai frecvent știri false, însă nu trebuie să recurgem la generalizări pripite. Noi date de cercetare arată că, alături de preferințele politice, factorii de personalitate au o contribuție importantă. Cercetătorii au pornit de la Modelul ”Big Five” al personalității, care distinge în cadrul personalității 5 trăsături independente: nevrotism, extraversie, deschidere, agreabilitate și conştiinciozitate. Se pare că trăsătura care determină predispoziția la a distribui fake news este conștiinciozitatea, care măsoară, printre altele, înclinația spre competență, ordine, disciplină de sine și deliberare. Persoanele cele mai predispuse să distribuie fake news au o orientare politică conservatoare și o preferință către forțele sociale disruptive, care afirmă superioritatea unui grup social față de celelalte.

Citește mai mult:
verywellmind.com – The Big Five Personality Traits
youtube.com – Ce ne determină să dăm share?

Lasă un răspuns

Acest site folosește și stochează cookie-uri pt. a oferi servicii și pt. a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.