În ultimii ani, mai multe studii au încercat să identifice tipologiile de persoane cele mai predispuse să distribuie fake news. Se cunoaște deja faptul că persoanele cu o orientare politică conservatoare tind să distribuie mai frecvent știri false, însă nu trebuie să recurgem la generalizări pripite. Noi date de cercetare arată că, alături de preferințele politice, factorii de personalitate au o contribuție importantă. Cercetătorii au pornit de la Modelul ”Big Five” al personalității, care distinge în cadrul personalității 5 trăsături independente: nevrotism, extraversie, deschidere, agreabilitate și conştiinciozitate. Se pare că trăsătura care determină predispoziția la a distribui fake news este conștiinciozitatea, care măsoară, printre altele, înclinația spre competență, ordine, disciplină de sine și deliberare. Persoanele cele mai predispuse să distribuie fake news au o orientare politică conservatoare și o preferință către forțele sociale disruptive, care afirmă superioritatea unui grup social față de celelalte.
Citește mai mult:
verywellmind.com – The Big Five Personality Traits
youtube.com – Ce ne determină să dăm share?
Articole asemănătoare:
Amprenta digitală: Smart grids, un sistem energetic avansat, corect și sustenabiljoi martie 21, 2024
Pe urmele fake-ului: Teoria virusului „scăpat” din laborator, din nou în lumina reflectoarelorluni mai 31, 2021
Newsletterul Antifake: Atenție la fraudele online din perioada sărbătorilor!miercuri decembrie 20, 2023
Focus Global: Bulgaria și Croația, mai aproape de aderarea la Zona Eurojoi iulie 30, 2020
Newsletterul ANTI-FAKE (19-26 iulie)luni iulie 26, 2021
Accent: Algoritmii YouTube afectează informarea corectăluni iulie 19, 2021
Tehno Impact: Project December: Catharsis sau o promisiune falsă?luni august 2, 2021
Psihologia dezinformării: Cum pot informațiile incorecte să devină adevăruri de necontestat?miercuri februarie 9, 2022
Newsletter-ul ANTI-FAKE: Marile platforme social media, ineficiente în combaterea campaniilor de dez...miercuri septembrie 6, 2023
Hashtag-ul săptămânii: #GiveBackOurData #ControlAsupraDatelorPersonaleluni februarie 8, 2021