Conferința Naţiunilor Unite privind schimbările climatice, COP26, s-a încheiat cu un acord important pentru accelerarea luptei împotriva încălzirii globale. În schimb, pe rețelele sociale dezinformarea proliferează. Numai zece website-uri sunt responsabile pentru 69% dintre situațiile în care utilizatorii Facebook sunt expuși la informații înșelătoare despre schimbările climatice. Cele 10 website-uri, care au, împreună, 186 de milioane de urmăritori pe rețelele sociale, sunt finanțate și de către Google prin intermediul serviciilor de publicitate. Astfel, au obținut până la 5,3 milioane de dolari, în doar șase luni.
Un alt raport arată că pe Facebook dezinformarea despre schimbările climatice este vizualizată, în medie, de până la 1,3 milioane de ori pe zi și numai 3,6% din conținutul în cauză este verificat factual. Traficul către sursele de informații înșelătoare este de până la 13 ori mai mare decât traficul direcționat către pagina de informare pusă la dispoziție de către Facebook (Climate Science Center). Nu este numai problema Facebook. Confruntate cu amplitudinea fenomenului, și alte platforme digitale se văd nevoite să ia măsuri. Google și YouTube au interzis recent afișarea de publicitate pe paginile/ canalele video care dezinformează cu privire la schimbările climatice, iar Twitter va demara un nou program prin care își propune să combată în mod proactiv narațiunile înșelătoare pe subiecte legate de modificarea climei.
Citește mai mult:
secure.avaaz.org – Facebook’s Climate of Deception: How Viral Misinformation Fuels the Climate Emergency
wsj.com – At COP26, World Governments Agree to Strengthen Emissions Pledges but Questions Loom