Un startup de divertisment a creat o serie de influenceri fictivi pe TikTok. Cele 22 de identități online sunt interpretate de actori, în baza unui scenariu – nu sunt și nu au fost niciodată persoane reale. Asta nu le împiedică să adune, în total, aproape 2 milioane de urmăritori și 281 de milioane de vizualizări. Experimentul își propune să aducă în atenția publicului povești fictive de viață, dar care să pară mai autentice decât cele prezentate în seriale și filme. Acest experiment deschide o serie de probleme de natură etică. De exemplu, sunt aceste identități virtuale marcate suficient de clar ca fiind unele ficționale? Dacă moda influencerilor fictivi continuă, cum ne vom orienta în amalgamul de conținut autentic și cel fake? Ce facem când scenariul urmează o agendă a dezinformării? FourFront este parte a unui val de companii de tehnologie care investesc în crearea metaversului – un spațiu de realitate virtuală augmentată cu ajutorul inteligenței artificiale.
Citește mai mult:
theguardian.com – Lonelygirl15: how one mysterious vlogger changed the internet
washingtonpost.com – This singer is part hologram, part avatar, and might be the pop star of the future