Google intenționează să facă din dezinformarea pe probleme climatice o afacere mai puțin profitabilă. Echipa Google Ads a anunțat că va interzice reclamele la conținutul care contrazice consensul științific bine stabilit cu privire la existența și cauzele schimbărilor climatice. Măsura se aplică agențiilor de publicitate Google, editorilor de website-uri care rulează anunțuri Google și creatorilor YouTube. Sunt vizate afirmațiile care se referă la schimbările climatice ca la o farsă, care neagă dovezile științifice privind încălzirea climei și cele care neagă faptul că activitatea umană contribuie la schimbările climatice. Măsura ar putea să constrângă Facebook să adopte o politică similară. Conform studiilor, actorii instituționali implicați în răspândirea dezinformării pot fi împărțiți în câteva categorii: oameni de știință, guverne, organizații politice și religioase, reprezentanți ai industriilor poluante și organizații media cu ideologie de dreapta.
Citește mai mult:
nytimes.com – The Science of Climate Change Explained: Facts, Evidence and Proof
www.carbonbrief.org – Guest post: How climate change misinformation spreads online