Influenceri cu peste 1 milion de urmăritori care activează în social media din Franța și Germania au dezvăluit că au fost contactați la sfârșitul lunii mai de Fazze, o agenție misterioasă de influencer marketing care le-a propus ca, în schimbul unor sume considerabile de bani, să emită informații false cu privire la vaccinul anti-COVID-19 produs de compania Pfizer. Mesajele de la așa-numita agenție de marketing erau scrise într-o engleză deficitară și le solicitau influencerilor să facă parte dintr-o „campanie de informare” despre vaccinul Pfizer și efectele sale adverse. Mai exact, solicitarea viza ca aceștia să creeze postări și videoclipuri pe YouTube, TikTok și Instagram în care să pretindă faptul că rata mortalității în rândul celor vaccinați cu Pfizer este de aproape trei ori mai mare decât în rândul celor vaccinați cu AstraZeneca și că acest lucru este ascuns de media mainstream.
Léo Grasset, un cunoscut YouTuber francez, a semnalat faptul că a primit propunerea de a face un videoclip în care să discrediteze vaccinul anti-COVID produs de Pfizer. Mirko Drotschman, un YouTuber și podcaster german, a postat, de asemenea, un screenshot în care i se cerea să ia parte la o „campanie de informare” despre decesele cauzate de vaccinul Pfizer. Până în prezent, nu se știu date exacte cu privire la numărul de influenceri la care au ajuns astfel de propuneri și dacă aceștia au luat atitudine. În acest context, este de menționat faptul că vaccinurile anti-COVID-19 dezvoltate în Occident sunt frecvent vizate în diferite campanii de dezinformare concertate la nivel global.
Citește mai mult:
nymag.com – Influencers Offered Cash to Smear Pfizer COVID-19 Shot
apnews.com – France praises YouTubers over foiled Pfizer vaccine smear