Un articol recent discută despre modul în care motoarele de căutare – văzute drept mijloace strict neutre de informare – pot favoriza contactul cu un conținut înșelător, trunchiat sau hiper-personalizat. Motoarele de căutare „învață” preferințele utilizatorilor, pe baza obiceiurilor de consum media ale acestora (manifestat, în special, prin click-uri); pe baza identificării acestor preferințe, motoarele de căutare oferă conținutul cu cele mai mari șanse de a capta, în continuare, atenția utilizatorului. De exemplu, când realizăm o interogare pe un motor de căutare și accesăm un anumit link, lăsăm impresia că informația respectivă este relevantă pentru noi. Acel tip de conținut, în legătură cu care ne-am manifestat interesul, capătă mai multă vizibilitate, urcă pe primele locuri ale motorului de căutare, iar șansele ca alți utilizatori să îl acceseze cresc. În scopul analizării acestui fenomen, a fost dezvoltat un experiment bazat pe un joc educativ, Google or Not?. Rezultatele arată că oamenii nu au întotdeauna capacitatea de a distinge între informații reale și înșelătoare, iau de bune rezultatele interogărilor pe care le-au făcut pe motoarele de căutare, fără a conștientiza că aceste rezultate nu sunt 100% neutre, ci sunt influențate, așa cum am văzut, de istoricul căutărilor, de comportamentul digital anterior.Citește mai mult:
misinforeview.hks.harvard.edu – How search engines disseminate information about COVID-19 and why they should do better
misinforeview.hks.harvard.edu – How search engines disseminate information about COVID-19 and why they should do better
Articole asemănătoare:
Newsletterul Green ANTI-FAKE: Șase moduri prin care tehnologia IA poate contribui la combaterea criz...duminică noiembrie 12, 2023
Pe urmele fake-ului: Cu cât clipul video este mai scurt, cu atât este mai înșelătormiercuri ianuarie 19, 2022
Green fact checking-ul săptămânii: FALS | Fenomenul încălzirii globale nu este o manifestare a „cic...duminică iunie 16, 2024
Amprenta digitală: Etica în era Inteligenței Artificialemiercuri decembrie 6, 2023
Amprenta Digitală: Vocabularul asociat securității cibernetice – din ce în ce mai bogat: Bot, botnet...marți mai 24, 2022
Cum explicăm cuiva că a distribuit știri falsemiercuri februarie 17, 2021
Tehno Impact: Neurolink, Eleon Musk și Gertrude: încă un pas spre viitorluni august 24, 2020
Accent: Algoritmii YouTube afectează informarea corectăluni iulie 19, 2021
Newsletterul Green ANTI-FAKE: Norvegia - noul epicentru al revoluției auto electriceduminică mai 21, 2023
Pe urmele fake-ului: Comunitățile latino-americane sunt foarte expuse la dezinformaremiercuri februarie 16, 2022