Teoria inoculării este o teorie socială care urmărește să crească reziliența publicului în raport cu narațiunile înșelătoare. Prin analogie cu vaccinarea, inocularea comunicațională presupune expunerea la mesaje „diluate”, care să antreneze audiența cu privire la diversele manifestări ale dezinformării cu care se pot întâlni pe viitor. Tehnica inoculării ajută în lupta cu fake news, făcându-i pe utilizatorii platformelor digitale mai alerți în raport cu tehnicile de dezinformare. În practică, rețelele sociale au introdus în ultimii ani avertismente/ etichete/ informații factuale lângă postările social media care pot induce în eroare. Cercetările confirmă că această strategie reduce parțial credibilitatea dezinfomării, dar afectează și încrederea în informațiile adevărate.
Citește mai mult:
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
qz.com – The risk of putting warning labels on election misinformation
Articole asemănătoare:
Accent: Lecţia germanăjoi octombrie 15, 2020
Pe urmele fake-ului: Mișcarea anti-vaccinistă pune tunurile pe vaccinul de la Pfizerluni noiembrie 9, 2020
Cu ochii pe... Premiul Nobel pentru Pace – 2020luni septembrie 28, 2020
Tehno Impact: Twitter își propune să atragă mai mulți utilizatorimiercuri martie 16, 2022
Newsletterul ANTI-FAKE (27 octombrie - 3 noiembrie)miercuri noiembrie 3, 2021
Fact checking-ul săptămânii: Afirmații distorsionate cu privire la „interzicerea literei Z” în Germa...miercuri martie 30, 2022
Newsletterul Antifake: Războiul informațional împotriva democrațiilor - tot mai sofisticat și mai ex...miercuri februarie 7, 2024
Newsletterul Green ANTI-FAKE: Climate Answers, inovația The Washington post pentru informare climati...duminică iulie 14, 2024
Amprenta Digitală: WormGPT, chatbot-ul care ajută infractorii ciberneticivineri iulie 21, 2023
Green fact checking-ul săptămânii: Are ONU în plan strămutarea forțată în orașe inteligente a oameni...duminică februarie 26, 2023
Pingback: Psihologia dezinformării: Mai bine să previi decât să combați | antifake.ro
Pingback: Newsletterul ANTI-FAKE (6-13 septembrie 2021) | antifake.ro